Kårhuset

På Nobels väg 10 i Solna ligger Medicinska Föreningens kårhus. Det är här större delen av Medicinska Föreningens verksamhet äger rum. I puben finns en lunchrestaurang – Mollan som har öppet dagtid vardagar. Fredagskvällar håller vår pub öppet. I aulan håller vi våra större fester, gasquer och baler. Möjligheterna för att ordna ett lyckat arrangemang är stora – det är inte för inte Nobelpristagarna i fysiologi eller medicin brukar stanna kvar i Stockholm lite längre för att bevista vår Luciabal och varmt rekommendera denna tillställning för nästa års pristagare.

Vi har fullständiga rättigheter. Medlemmar och övriga har möjlighet att hyra lokaler i vår fastighet för alla möjliga evenemang. Intresserade är varmt välkomna att höra av sig för mer information via lokaler@medicinskaforeningen.se alternativt ringa till vår lokalansvarige, Peter Carlsson på telefonnummer 08 524 830 71. I bokningslistan nedan kan du hitta lediga tider. Rött representerar Puben och Gasquen, Blått representerar Aulan.