Queerolinska

qkjpg

Är du nyfiken på Stockholms studentliv för queera personer?
Har du tröttnat på heteronormativ undervisning?
Undrar du var alla regnbågsmänniskor på KI och MF håller hus?

Queerolinska är en kårförening för oss HBTQ-studenter som studerar vid KI eller för anställda vid Karolinska Institutet eller Medicinska Föreningen. Queerolinska är även öppen för våra heterosexuella vänner .

Under 2012 startade Queerolinska upp igen efter att ha varit vilande några år och är nu mer aktivt än någonsin. Alla nyfikna är varmt välkomna att vara med och fortsätta bygga upp Queerolinska, det kan bland annat vara genom att hjälpa till att ordna aktiviteter eller att bara delta på de aktiviteter vi hittar på. Våra aktiviteter varierar mellan att ha föreläsningar om HBTQ inom vården, till biokvällar, till Heteroveckan och Queerpubar tillsammans med Programutskottet.

Vi vill att alla ska känna sig välkomna och trygga och vill därför poängtera att du inte behöver vara öppen för att komma på en träff med Queerolinska, vi för inte vidare vilka som kommer. Stort välkomna och håll utkik här efter datum för vår nästa aktivitet.

För att komma i kontatk med Queerolinska, maila till:

queerolinska@medicinskaforeningen.se

eller kontakta oss på