På Nobels väg 10 i Solna ligger Medicinska Föreningens kårhus. Det är här större delen av Medicinska Föreningens verksamhet äger rum och på fredagskvällarna håller vår trevliga pub öppet.

I aulan håller vi våra större fester, gasquer och baler. Möjligheterna för att ordna ett lyckat arrangemang är stora – det är inte för inte Nobelpristagarna i fysiologi eller medicin brukar stanna kvar i Stockholm lite längre för att bevista vår Luciabal och varmt rekommendera denna tillställning för nästa års pristagare!

Vi har fullständiga rättigheter och lokaler i olika storlekar som passar alla möjliga evenemang. Detta har bekräftats av våra medlemmar och de externa förhyrare som har haft sina spännande event hos oss! Det har varit allt från födelsedagsfiranden, examensfester, disputeringsmiddagar, sittningar med eftersläpp, julbord, bokreleaser till konferenser och föreläsningar.

Letar du efter en passande lokal? Kika gärna nedan på våra härliga lokaler och se om något kan tänkas passa till just ditt event!

För bokning eller mer information

Vet du redan vilket datum du är intresserad av att boka och det är dessutom ledigt enligt kalendern nedan? Skicka gärna en bokningsförfrågan genom formuläret nedan så återkopplar lokalansvarig till dig! Det krävs att du bokar minst en månad i förväg.

För den som inte är helt säker och vill veta mer om vad en bokning innebär och vad vi erbjuder finns det pdf-dokument längst ner – både generell info för den som ännu inte bestämt sig men även Förvaltningsutskottets föreskrifter för den som önskar boka och behöver veta mer ingående om vad som krävs för en förhyrning!
Dessa dokument kommer även skickas till dig i samband med din bokning.

Om det är svårt att hitta det du söker så hoppas vi att Vanliga frågor och svar kan hjälpa dig!

Tveka inte att fylla i en bokningsförfrågan nedan, om du har några frågor!

Våra lokaler

Här kan du se vilka lokaler vi erbjuder och deras kapacitet. Är du intresserad av att veta mer om Aulan, Pub & Gasquen eller Klubbvåningen – klicka på menyn nedan. Där kan du även se priser.

AulanPuben och gasquenKlubbvåningen
Antal gäster sittande250 sittande80 sittande70 sittande
Antal gäster stående850 stående220 stående150 stående*

*Inklusive övre foajén och FuM-rummet